W dzisiejszych, bardzo zaawansowanych technologicznie czasach, prawie każdy używa smartfonów lub tabletów na co dzień. Usprawniają codzienne działania, przyspieszają wiele czynności, zastępują grube notesy i teczki z inspiracjami. Powstaje coraz więcej aplikacji, które ułatwiają wiele spraw. Postanowiliśmy przyjrzeć się dokładniej aplikacjom w tematyce ślubnej, które mogą okazać się nieocenioną pomocą dla przyszłych Panien Młodych. Oto pierwsze dwie aplikacje, które trafiły pod lupę.

Our Wedding Planner
System: iPhone/iPad; Android
Język: angielski

 Źródło: play.google.com


Użytkowanie aplikacji rozpoczynamy od wprowadzenia daty ślubu oraz budżetu jakim dysponujemy. Przez cały czas aplikacja pokazuje odliczanie dni do daty ślubu.
Aplikacja składa się z czterech podstawowych części dotyczących kolejno: Listy zadań (To-do), Listy gości, Budżetu oraz Podwykonawców. W zakładce Lista zadań przygotowane zostały kategorie, do których można przypisywać konkretne mniejsze zadania do wykonania, notatki oraz wydatki jakie wiązały się z konkretną czynnością. Wykonane zadania można odhaczyć, a w ostatniej stronie tej zakładki znajdziemy podsumowanie, które jasno określi ile zadań wykonaliśmy, a ile jeszcze przed nami. Podobnie rzecz ma się z zakładką Goście – tu dodajemy po kolei każdego gościa (lub grupę gości), przypisujemy jej konkretną funkcję (jeśli to świadek, druhna, podwykonawca) a także możemy zanotować status (zaproszenie wysłane,  oczekuje na odpowiedź, potwierdzone). W tym miejscu możemy również gościa przypisać do konkretnego stolika.
W zakładce Budżet, po początkowym wpisaniu określonej sumy, znajdziemy rozdzieloną ją na poszczególne kategorie z przybliżonymi kwotami. Zarówno budżet jak i przybliżone kwoty można edytować, wprowadzać nowe kategorie lub usuwać nam niepotrzebne.
Zakładka Podwykonawcy uporządkuje wszystkie kontakty – wszystko można wpisać w kategorie, zapisać numer telefonu i konkretną osobę kontaktową, a także zanotować kwotę jaka się podwykonawcy należy i jaką część już uregulowaliśmy.
+ Dużą zaletą aplikacji jest możliwość importowania do niej kontaktów z telefonu, co ułatwi porządkowanie listy gości i podwykonawców. Aplikacja jest w pełni darmowa.
– Niestety w aplikacji nie możemy wybrać polskiej waluty, dlatego korzystanie z zakładki Budżet może być pewnym problemem. Aplikacja niestety co jakiś czas zawiesza się.

Moposa
System: iPhone/iPad; Android
Język: angielski

 

Źródło: play.google.com

Moposa już od początku zachwyca swoim lekkim i przyjemnym designem. Pierwszy krok w tej aplikacji to rejestracja – mogłoby się wydawać, że niepotrzebnie, ale aplikacja mobilna jest tylko zapowiedzią pełniejszej wersji na stronie moposa.com, co łączy ze sobą dane w wersji mobilnej i pełnej.
Zaczynamy znów od podania daty ślubu, kalendarz wyświetla nam ile dni pozostało na przygotowania. Kolejny krok to lista gości – można wprowadzić ją ręcznie lub importować z kontaktów telefonu. Tutaj także przy każdej osobie zaznaczamy status – czy została zaproszona, czy odpowiedziała pozytywnie czy negatywnie. Aktualizować dane możemy w każdej chwili, z każdego miejsca.
Dostępny Lookbook to zbiór inspiracji we wszystkich niezbędnych kategoriach. Tu przejrzysz wiele inspirujących zdjęć i propozycji sukni ślubnych, dekoracji, tortów i innych ślubnych elementów.

Resztą niezbędnych czynności – analizę budżetu, wybór miejsca idealnego na ślub i wesele oraz listę zadań, można sterować z poziomu strony www. Podstawowe czynności dostępne są za darmo, natomiast do kolejnych zadań, takich jak na przykład dokładne rozsadzenie gości przy stole, dzienny planer i tworzenie wydarzeń, niezbędne jest wykupienie wersji premium.

+ Aplikacja mobilna jest przejrzysta i intuicyjna. Bardzo przydatna do aktualizacji listy gości i zbierania inspiracji. Praktycznym rozwiązaniem jest synchronizacja z wersją komputerową.
– Budżet ustalany jest w dolarach amerykańskich. Tylko część aplikacji znajduje się w wersji mobilnej. Za pełną wersję premium Moposa trzeba zapłacić.