10 cennych rad Konsultanta Ślubnego
1. STWÓRZCIE LISTĘ GOŚCI
To Wasz punkt wyjścia, który nada charakter całemu wydarzeniu od wyboru miejsca na przyjęcie weselne po stworzenie ślubnego budżetu
2. WYZNACZCIE BUDŻET I SIĘ GO TRZYMAJCIE
Będą na początku organizacji Waszego ślubnego dnia, wyznaczcie budżet, który chcecie przeznaczyć na Wasz dzień. Podzielcie go na poszczególne elementy i konsekwentnie trzymajcie się kalkulacji. Zapisujcie każdy wydatek, wpłaconą zaliczkę i ustaloną kwotę z umowy. Da Wam to realną kontrolę nad wydatkami i pozwoli na sprawne planowanie i zarządzanie.
3. STWÓRZCIE HARMONOGRAM DZIAŁAŃ
Pozwoli on trzymać rękę na pulsie, a każda zrealizowana czynność przybliży Was do realizacji celu. Będziecie Panami sytuacji, będziecie mieli możliwość kontroli przebiegu procesu realizacji, nic Was nie zaskoczy. Harmonogram może również zawierać podział na odpowiedzialne osoby za realizację działań.
4. USTALCIE PRIORYTETY
Organizacja eventu to ciągłe kompromisy, staracie spełnić swoje oczekiwania, marzenia przy jednoczesnym zadowoleniu rodziców czy gości. Napotykacie wiele trudności, nadanie oczekiwaniom priorytetów pozwoli na sprawną realizację w przyjemnej atmosferze.
5. KEEP IT SIMPLE
Zasada im prościej, tym lepiej, sprawdzi się idealnie. Dotyczy ona wszystkich obszarów, od wyboru miejsca, po dekoracje, czy ilość atrakcji.
6. ZNAJDŹCIE TEMAT PRZEWODNI
To Wasz dzień, niech będzie Więc odzwierciedleniem Waszych osobowości, upodobań, Waszej historii miłosnej. Prosta rzecz jak inicjały, nazwy stołów czy też dominujący kolor mogą nadać wyjątkowy charakter jak również pozwolą spersonalizować miejsce. Możliwości jest nieskończenie wiele.
7. BĄDŹCIE PRZYGOTOWANI NA KAŻDĄ POGODĘ
Możecie zadbać o każdy najdrobniejszy szczegół, dopiąć wydarzenie na przysłowiowy ostatni guzik. Wybrać sprawdzonych podwykonawców, degustować serwowane potrawy, zaprojektować aranżacje Waszych marzeń, ale nad pogodą nie da się zapanować.
8. DELEGUJCIE
Nie bójcie się prosić bliskich o pomoc. Nierzadko dla nich to również wielkie wydarzenie, w które chętnie się zaangażują o wiele bardziej niż jedynie przybywając w dniu ślubu.
9. ZNAJDŹCIE CZAS DLA SIEBIE
Wspólny masaż, spacer nad morzem czy wyjście do kina – nie daj się zwariować, w organizacyjnej bieganinie nie zapominaj o całym sednie tego dnia, celebrujcie Waszą miłość. Cieszcie się czasem przygotowań, to Wasz czas!
10. ZAANGAŻUJCIE KONSULTANTA ŚLUBNEGO
Organizacja ślubu i wesela pochłania średnio 270h pracy. Skorzystajcie z doświadczenia osób, które organizowały nie jeden a kilkadziesiąt eventów ślubnych. Zaufajcie ich rekomendacjom, sięgnijcie po sprawdzone ich kontakty i podwykonawców. Skorzystajcie z ich preferencyjnych cen i wypracowanych ofert.
Nie bójcie się, to do Was należy ostatnie słowo. Przekażcie w ich rękę trud organizacji, zostawiając sobie wisienkę na torcie – wybór najlepszych usług na wygodnym fotelu z kawą w ręku. Skorzystanie z usług Wedding Plannera pozwala na bezstresowe przygotowania i przebieg wielkiego dnia.
Kocz1lla
Większość tych porad to taka „Ameryka w puszce od konserwy”. Budżet, harmonogram… No, żadne wesele się bez nich nie obejdzie, więc i nie sposób zapomnieć.
Stwierdzenia, że lista gości „nada charakter wydarzeniu”, nie rozumiem kompletnie. Tzn. rozumiem, że gdy większość gości lubi disco polo i wódkę do przepicia, to trzeba będzie im zorganizować typową remizową imprezę, a dla intelektualistów przygotować drinki z rabarbarem i jazzujący dancing?
„Temat przewodni” nie jest na weselu niezbędny, a wykorzystany szablonowo (często wręcz dosłownie, np. wszędzie motyw marynistyczny, wszystkie dodatki w różowym kolorze) bywa wręcz nudny i karykaturalny. Wesele to spektakl sam w sobie, jeśli ktoś chce dodatkowo podkreślić odrębność tej kulturowej przestrzeni, to ok, ale wmawiać młodym parom, że motyw przewodni jest niezbędny? Chyba tylko po to, żeby nakręcić koniunkturę sprzedawcom dodatków.
Przykro mi bardzo, że wyjdę na hejterkę, ale po takim „niezbędniku” z porady nr 10 nie skorzystałabym na pewno.
ewa
Ja powiedziałabym jeszcze, że powinno się zawsze pamiętać o tym, że mamy wokół mnóstwo życzliwych osób, które na pewno pomogą w przygotowaniach! 🙂
http://www.slubi.pl